26-05-2010

Vlaaikes



Wat doet een mens op een herfstige woensdagnamiddag wetende dat er nog veel eitjes zijn en dat het bladerdeeg morgen vervalt?


TaartElla
taart


Ik heb wel zo'n goudbruingebakken vermoeden dat de taart zodadelijk gaat imploderen zoals de cakejes. Maar dat zal te wijten zijn aan mijn improvisatietechnieken. Ik heb namelijk altijd de neiging om recepten te veranderen. Soms zelfs met succes. 

Maar kom, het deeg was al lekker. Niks boven het aflekken van de pot en de kloppers.


3 opmerkingen:

  1. den truuk is om de oven DICHT te laten ;D
    ook al kunt ge u niet houwen...(ik boek trouwens maar weinig successen met die siliconenvormpjes, niks zo goed als die oude vierkanten, mijn gedacht)
    maar 'tzag er wel lekker & plezant uit, en die taart...geïmplodeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha,
    dat van die vervaldatum en die eitjes, heeeel herkenbaar,
    en hier een tiener in huis die de kookkriebels te pakken heeft, wat wilt ge nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ulli, we gaan het op 'gezakt' houden.
    Fleurfatale, Ik wil die weleens lenen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen