26-06-2012

ik herhaal



Crumble. 
Mer perziken.


cru4


Weinig inspiratie hier en nog minder tijd dus mogen ze al content zijn dat er een dessert op tafel komt.


Nodig voor deze crumble:
zie recept pruimencrumble of nog van daarvoor: de appel/peer-amandelcrumble.


Nog nodig voor deze versie:
een vriendin met een bakje verrimpelde perziken. Letterlijk.


Red de perziken bij die vriendin van een gruwelijk einde in de gft-bak en neem ze mee naar huis. Leg ze vervolgens in kokend water (ze voelen daar niets van) en na een paar minuutjes uit het water halen en pellen zoals de tomatenvrienden ook ondergaan. In stukjes snijden en verdelen over de schaal. Enzoverder enzoverder.


cru1


Ik durfde de foto van de schaal van een half uur na het bakken niet posten. Te schaamtelijk. 


cru3



5 opmerkingen:

  1. LOL...zolang het over de vriendin met een bakje 'verrimpelde perziken' gaat en niet 'de verrimpelde vriendin' met een bakje perziken dan moogt ge dat hier van mij zetten :-)
    Ps : hoop dat het gesmaakt heeft !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, gelukkig zijn er nog nobele huisvrouwen die 'to the rescue' gaan als het gaat om van die zielige, oude perziken... Hoewel ik niet helemaal zeker ben dat ze niks voelen van dat kokende water, denk ik dat dit, voor een perzik, toch wel een heel mooie manier is om aan het einde te komen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Letterijk, hihi! 't Zijn geen kersen maar 't is toch ook heel smakelijk fruit, mmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. comfortfood heet dat zeker? het ziet er zalig uit!Marijke

    BeantwoordenVerwijderen