24-08-2011

kinnekeseten



Vis in een korstje met spinaziepuree 


(ja, ik trek me geen knijt aan van het spinazie-vis verbod) 
NIET.
Er stond al weken een zak bio cornflakes te wachten om weggegooid te worden omdat ze veel te zout smaken. Dus smijten we dat maar rond een stukske vis.


corn1


_verse vis of ontdooide (kabeljauw of iets in die aard)
_cornflakes
_1 ei geklutst met peper en zout
_bloem
_olie


Neem cornflakes, doe in een zakje en klop er met de platte hand op tot de vlokken verkruimelen maar geen poeder worden. 


corn2
corn3


Wentel de uitgelekte vis door de bloem, vervolgens door het ei en dan in de cornflakes. 
Bak ik een anti-aanbakpan met wat olie.


Ondertussen is de spinaziepuree klaar. 
Schep alles in een groot bord en neem nog een tweede keer bij.


corn4


En dan ineens bedenk ik mij weeral wat voor een schoon kinders ik heb. Dju zeg. Een mens mag dat toch zeggen hè. Het ene heeft het haar van een puber en het andere de streken.


corn5

8 opmerkingen:

  1. Stond hier ook op het menu, en gesmuld hebben ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op een kinnekesbord! (Ik herinner me het patroon van onze strandvakanties in de jaren '80...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep, hele knappe dochters en een schone kat ook...
    Spinazie-vis-verbod? Nooit van gehoord. En wil het niet weten ook, feitelijk, veel te lekker ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Effenaf: schoon dochters, maar op de foto alleen kan ik niet zien wie er de puberstreken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. is er een spinazie-visverbod ???
    Da's nog zo lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh, waarschijnlijk zoiets als het-platte-sandalen-verbod!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hm..Waar kommt het verbod vandaan en waarom.Want vis en spinazie is een huwelik uit hemel:)

    BeantwoordenVerwijderen